سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به بنده ای که به فرزندش محبّت شدید دارد، رحم می کند . [امام صادق علیه السلام]

سایلنت شو


کف دست خود را روی میز یا سطح صاف دیگری قرار دهید. انگشت شست و انگشت کوچک خود را به هم نزدیک کنید و در همان حالت نگه دارید. آیا رباطی را می بینید که از طریق پوست مچ دست خود را نشان می دهد؟ این عضله میراث اجداد ماست. وظیفه خم کردن دست را بر عهده داشت و به پیشینیان ما کمک می کرد هنگام پریدن از درختی به درخت دیگر، چیزهایی را در دست بگیرند. اگر آن را ندارید نگران نباشید، امروز این ماهیچه کاملا بی فایده و بدون کاربرد است.

 

مور مور شدن بدن
مور مور شدن
افراد در هنگام سرماخوردگی یا استرس دچار مور مور می شوند. برآمدگی های مور مور زمانی ایجاد می شود که سیگنال نخاعی باعث انقباض عضلات ریز متصل به هر مو می شود که مو را به سمت بالا می کشد. وقتی هوا سرد است، فرایند مورمور ، از دست دادن گرما را کاهش می دهد که به گرم شدن بدن کمک می کند. آنها همچنین می توانند پاسخی به خشم یا ترس باشند، موهای بلند شده حیوان را بزرگتر نشان می دهند. هنگامی که شما احساسات قوی مانند تحسین یا لذت را تجربه می کنید، می تواند ظاهر شود.

 

چین حماسی در پلک بالایی چشم
چین حماسی
چین اپیکانتیک، اصطلاح رسمی چین های پوستی پلک بالایی است که بسیاری از مردم از مناطق مختلف آسیا دارند. اکثر محققان بر این باورند که چین‌ های اپیکانت برای انسان‌ هایی که در شرایط شدید مانند سرمای شدید، گرمای شدید یا مناطق بیابانی زندگی می‌کردند مفید بود.

 

گره کوچک در گوشه داخلی چشم
کلارونکلا
این گره کوچک در گوشه داخلی چشم، در واقع یادگاری از غشای تحریک ‌کننده است. در بسیاری از گونه ها از جمله ماهی، پرندگان و خزندگان یافت می شود و برای محافظت و مرطوب کردن چشم استفاده می شود. با گذشت زمان، غشای تحریک کننده برای انسان بی فایده شده است، اما هنوز تکه کوچکی از این غشاء به ماهیچه های چشم متصل شده است.

 

ماهیچه های گوش
ماهیچه های گوش نمونه ای کلاسیک از اندام وستیجینال هستند. آنها به اجداد ما کمک کردند تا گوش های خود را حرکت دهند تا شکارچیان نزدیک، مخالفان، اقوام یا طعمه را بهتر تشخیص دهند. امروزه افراد بسیار کمی می توانند گوش های خود را حرکت دهند.

 

عملکرد دندان عقل در گذشته
دندان عقل
دندان عقل زمانی عملکرد مهمی را ایفا می کرد، آنها به ما کمک می کردند تا تکه های غذای سفت و سخت را بجویم. امروزه ما عمدتا غذاهای فرآوری شده یا تصفیه شده مصرف می کنیم، به این معنی که هشتمین دندان در هر طرف دهان شما دیگر در بدن هیچ عملکردی ندارد. به همین دلیل است که نیمی از جمعیت به طور کامل فاقد این دندان های آسیاب سوم هستند.

 

در این مقاله سعی کردیم 6 اندام و قسمت های مختلف بدن که دیگر در نسل ما عملکردی ندارند و در واقع بیانگر تکامل انسان می باشند را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما نیز مفید بوده باشد.

منبع:

http://scientific-alavi.ir/%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%ac%d8%b2%d9%87-%d8%aa%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa/

 



رضا ::: سه شنبه 101/4/14::: ساعت 10:46 عصر

<      1   2      

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدید :57093
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لینک دوستان<<

خرید تلویزیون

تلویزیون سونی

سینما خانگی

گوشی شیائومی

گوشی آیفون

تاچ ال سی دی

برد گوشی

گوشی سامسونگ

گوشی هواوی

قیمت یاب

گوشی آنر

انشا درباره پروانه ای هستید در تاریکی شب
طراحی سایت دانلود مقاله
خرید مقاله
دانلود مقاله جدید
خرید اینترنتی
کنکور 99
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<